مزایای ازن در آکواریوم

زمان تقریبی مطالعه : 2 دقیقه
مزایای ازن در آکواریوم

چگونه می توان از ازن در آکواریوم استفاده کرد

همانطور که گفته شده ازن بسیار ناپایدار بوده و دارای نیمه عمر بسیار کوتاهی است، پس امکان خرید آن و یا ذخیره کردن آن وجود نخواهد داشت. برای استفاده از ازن لازم است آن را در همان لحظه مورد نظر تولید کرد .

 از ازن به صورت گسترده در صنایع غذایی، پرورش ماهی و آکواریوم های بزرگ برای حذف آلاینده ها، باکتری ها و افزایش کیفیت آب استفاده می شود. استفاده از این گاز در صنایع به حفظ بهتر منابع آبی و کمتر کردن تاثیرات مخرب محیط زیستی پسآب های این صنایع با حذف بخش اعظم آلاینده های زیستی کمک می کند.

شاید تعویض آب و یا استفاده از جذب کنندهای شیمیایی یکی از روش های موثر در حذف آلاینده های موجود در آب باشد  ولی می تواند بسیار پر هزینه باشد و محدودیت هایی را برای استفاده در آکواریوم ها به همراه داشته باشد. در این شرایط است که استفاده از ازن می تواند بسیار مناسب و مقرون بصرفه باشد.

مزایای استفاده از ازن

شفافیت آب از اولین و مهمترین دلایلی است که بیشتر مردم از ازن استفاده می کنند. انواع مختلفی از ارگانیسم ها در آب آکواریوم وجود دارد که باعث تغییر رنگ آب می شود که ازن با کشتن و در نتیجه تخریب بافت آنها امکان حذف آنها را توسط ساختار های دیگر فیلتراسیون فراهم کرده و باعث افزایش شفافیت آب می شود. همچنین ازن می تواند در حذف انواع جلبک ها، قارچ ها، باکتری ها و انگل ها در آب آکواریوم شما کمک کرده و با کاهش عوامل بیماری زا محیط مناسب تری را برای آبزیان آکواریوم شما فراهم نماید. از طرف دیگر مولکول های آمونیاک و نیتریت نیز می تواند توسط ازن به موادی با ساختار های دیگر تغییر شکل داده که سمیت کمتری برای آبزیان آکواریوم شما به همراه خواهد داشت. در کل تزریق مناسب ازن می تواند میزان نیاز شما به تعویض آب آکواریوم را در سیستم های بسته به شدت کاهش دهد.

تامین اکسیژن آکواریوم و اکسیژن رسانی به آبزیان همواره یکی از دغدغه های دوست داران آکواریوم میباشد.

بدیهی است که ماهی ها برای تنفس به اکسیژن نیاز دارند. خصوصا آنهایی که تحرک زیادی دارند یا آنها که جثه بزرگتری دارند! اما فقط ماهی ها را در نظر نگیرید، گیاهان هم در طول شب برای زنده ماندن به اکسیژن نیاز دارند. حتی باکتری های مفید هم برای تجزیه مواد زائد (اکسیژناسیون) به اکسیژن کافی نیاز دارند.

غیر از ماهی ها، فعالیت گیاهان در شب و باکتری ها، که درباره آن توضیح داده شد، اکسیژن طرفداران دیگری هم دارد! شاید باور نکنید اما هر گیاهی که میپوسد اکسیژن مصرف میکند! اساسا هر آنچه در آکواریوم از بین می رود و یا خراب می شود، اکسیژن را مصرف کرده و کاهش می دهدماهیان بیمار یا مرده، صخره های در حال پوسیدگی و غذای خورده نشده ماهیان، فقط چند موردی هستند که باعث کاهش اکسیژن می شونداسیدهای آلی، پروتئین ها و کربوهیدرات ها نیز با مصرف اکسیژن، می توانند سطح اکسیژن موجود در آکواریوم را کاهش دهند.

با توجه به این اصل مهم می توان به یکی دیگر از مزایای ازن با تکنولوژی کلد پلاسما در آب اشاره کرد که باعث افزایش اکسیژن محلول در آب می شود.

شرکت راشکیان با توجه به ابعاد و فضای مورد نظر دستگاه مورد نیاز را پیشنهاد می دهد ،که به میزان مناسب ازن تزریق می کند که در نتیجه سبب افزایش شفافیت آب ، دفع انواع جلبک ها ، قارچ ها ، باکتری و انگل ها ، کاهش عوامل بیماری زا ، افزایش اکسیژن موجود در آب و افزایش طول عمر آبزیان  و جلوگیری از انتقال بیماری بین آبزیان می شود.

کلد پلاسما چست ؟ مقالات

جهت مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید

شرکت راشکیان

2 سال پیش

نظر شما

متن نظر